Evig troskap til MFK
Tornekrattet
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering?

Skrevet av Emne: Tingenes tilstand og resten av sesongen  (Lest 1511 ganger)

hellduck

• Førstereis
  • *
  • Status: +0/-0
Tingenes tilstand og resten av sesongen
« : 10 august, 2015, 07:31:07 »
Det er ikke mange rasjonelle tanker som går gjennom hodet når man sitter på Tempest og ser to straffebom og tre mer eller mindre unødvendig mål i mot. Men uttalelsene fra Skullerud om at det var noe av det bittreste han hadde opplevd på en fotballbane gav assosiasjoner til Jonevrets reaksjoner etter cupfinaletapet i 2009. Kunne vi få en situasjon hvor lufta definitivt gikk ut av ballongen? Både Jonevret og Skullerud var fantastiske trenere, så det handler ikke om det, bare om en supporters dårlige magefølelse og brennende ønske om blåhvit suksess.

En mer nøytral vurdering av trenerskiftet ligger kanskje nærmere Lillebakk-bloggen (rbnett.no i dag). Men som Bærumsbostatt MFK-supporter kan man ikke annet enn å se fremover, støtte laget i sitt hjerte og håpe på suksess i både hjemlig og europeisk cup.

Noen refleksjoner fra sesongen vurdert fra tv-skjermen: Mange balltap på midten, hakket mindre guts i forsvaret enn tidligere (ref CL-kvalik og 1-2 til Odd) og dårligere offensiv samhandling. Likte den offensive tenkingen i 1. omgangen mot Odd hvor det virket som om man hadde snakket om å skyte så mye som mulig fra 16-20 meter.

Ellers likte jeg det jeg så av Linde før fadesen. Synes han kom inn med en autoritet i feltet som gjorde meg mindre nervøs på dødball i mot enn på lenge. Håper han får flere sjanser. Hussain er i form, skulle gjerne sett Rindarøy og Høiland mer på banen. Håper Linnes får ordnet opp i rusket på høyresiden og at midtforsvaret blir like kompromissløst og solid som det kan være.

Til slutt et spørsmål som har "plaget" meg siden kampen mot Dinamo Z: Sendte MFK alle mann alle frem på det siste frisparket før dommeren blåste av?