Morte (Bruker)
Kratter
|
|
Snuoperasjon 1 Måned, 1 Uke siden
|
|
|
MFK har ikke vunnet en kamp siden 16. mai, og klubben er nå offisielt med i nedrykksstriden etter at HBK slo LSK. Hvordan skal denne trenden snus før det er for seint?
Mine forslag er:
1) Kjøp to raske angrepsspillere som kan true bakrommet. En må kunne spille venstreving. MFK har en back som venstreving nå, og det holder ikke.
2) Kjøp en rask og duellsterk midtstopper som er kontant og ryddig i spillestilen.
3) Benk Runstrøm for godt, og la Mostrøm bli andrevalg. La Ertsås fullføre kontrakten sin i MFK som andrevalg.
4) Spill kynisk og defensivt på bortebane. Dette synes jeg laget fikset bra mot AAFK, da de fikk med seg et poeng fra hjemmebanen til et topplag i Tippeligaen.
Nøkkelen er altså overgangsmarkedet, slik jeg ser det. Derfor må TNJ snarest skifte fokus fra å "få det beste ut av troppen", til å endre den.
Ellers er jeg redd for at dette går "storgale".
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Siste endring: 27/07/2010 16:55 Av Morte.
|
|
|
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
|
hakonf (Bruker)
Juniorkratter
|
|
Sv:Snuoperasjon 1 Måned, 1 Uke siden
|
|
|
Så enig så enig. Her må grep gjøres.
Det er veldig positivt at det endelig gjøres noe med keeperplassen og at vi muligens får inn Bugge Pettersen.
Neste punkt på prioriteringslista er angrepet. Det sies at både Diop, Nwofor og Chima har imponert på prøvespill. Klin da til og hent alle tre. Vi får sikkert disse tre for prisen av en Fall og i sum blir de trolig mye bedre.
En rask og kompromissløs midtstopper er prioritet tre. Per dags dato blir vi straffet hardt ved kontringer i mot da det er kun Rindarøy som har fart og taklingsstyrke nok i forsvaret.
Nytt defensivt rivjern med større fart enn Holm hadde også vært en forsterkning.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Siste endring: 27/07/2010 18:07 Av hakonf.
|
|
|
|
TomA (Bruker)
Superkratter
|
|
|
|
|
hakonf skrev:
Neste punkt på prioriteringslista er angrepet. Det sies at både Diop, Nwofor og Chima har imponert på prøvespill. Klin da til og hent alle tre. Vi får sikkert disse tre for prisen av en Fall og i sum blir de trolig mye bedre.
Hvor har du det fra at Diop og Nwofor har imponert???? Har sett de flere ganger på trening og de har vært milevis unna noe som helst. Chima har tidvis vært god.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
De små blå
|
|
|
|
hakonf (Bruker)
Juniorkratter
|
|
|
|
|
TomA skrev:
hakonf skrev:
Hvor har du det fra at Diop og Nwofor har imponert???? Har sett de flere ganger på trening og de har vært milevis unna noe som helst. Chima har tidvis vært god.
Dette har jeg fra en artikkel i Romsdals Budstikke, der det stod at prøvespillerne Chima, Diop og Nwofor imponerte. Finner ikke link til den på nett, men mulig det var i papirutgaven.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
sofus (Bruker)
Wannabekratter
|
|
|
|
Noen som har hørt noe mere angående Espen Bugge Pettersen  ???
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Har vanskeligheter for å se hvilke spillere vi skal "kjøpe" og som samtidig er det som endrer situasjonen på kort sikt. En ny spiller som kan true bakrommet er nok naturlig, men jeg kan da ikke tro at vi skal kunne få noen bedre enn Ertsås nå i høst. Hvilke toppsillere vil nå gå til Molde for å "blø" for drakta? Tror derfor ikke det å snu spillerstallen er det viktigste på kort sikt. Innkjøp av nye spillere bør være unge og uferdige som kan blomstre og se like godt lokalt som på andre kontinent. Det er ingen tvil om at vi har like gode lokale alternativ som flere av de afrikanerne som nå har prøvespilt.
En snuoperasjon må også være med lenger sikt enn oktober.
Trenertrioen bør absolutt vurderes på kort sikt. Dette også for at vi ikke skal komme alt for sent inn mot vår jubileumssesong.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
Morte (Bruker)
Kratter
|
|
|
|
|
Her er det snakk om spillere som er bedre enn de vi har. Og jeg tror at det finnes bedre spillere enn venstrevingen Emil J,Mostrøm og Runstrøm både i Tippeligaen og Adeccoligaen, for å si det slik.
Og en snuoperasjon må først og fremst virke i høst. Et nedrykk er kostbart og vil være en enorm mental nedtur for hele klubben.
Og et trenerbytte? Ja og tja. Hva kunne vært gjort annerledes med de spillerne vi har tilgjengelige nå som ville ha forbedret laget på kort sikt?
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hakonf skrev:
TomA skrev:
hakonf skrev:
Dette har jeg fra en artikkel i Romsdals Budstikke, der det stod at prøvespillerne Chima, Diop og Nwofor imponerte. Finner ikke link til den på nett, men mulig det var i papirutgaven.
Med tanke på at nevnte avis mente Fall, Mostrøm, Simonsen og Johansson var jevngode i forrige kamp (mot Start) så er jeg vel villig til å tro at dem mener Chima, Diop og Nwofor er jevngode og 
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Svein Erik Jenset
XSjef skrev:
jeg er bare en USSEL 2-VARA!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Tornekrattet Rio de Janeiro
The one and only...bokstavelig talt
Unner Kjelle alt godt i framtida!
|
|
|
|
Morte (Bruker)
Kratter
|
|
Sv:Snuoperasjon 1 Måned siden
|
|
|
Da har MFK gjort følgende
- Kjøpt Chima fra Lyn, som har gjort det bra på prøvespill.
- Kjøpt Espen Bugge Pettersen.
- Forlenget leieavtalen til Fall(ikke signert ennå.)
Med tanke på at Pape ikke kommer tilbake denne sesongen, er dette tre klare forsterkninger av stallen, slik jeg ser det.
Det var synd at MFK valgte å gå bort ifra den hurtige "bakromsfotballen" fra 2009 i år. Håper også de gjør bedre kjøp før neste sesong. Leieavtalen med Fall koster altså mer enn hva det koster å kjøpe landslagets "tredjekeeper"!
Så får vi se hvordan dette påvirker laget i de neste kampene. Sjansen for at en snuoperasjon finner sted, har økt betraktelig i hvert fall.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pelle skrev:
Hæ? Er Pape ute resten av sesongen?! Det har ikke jeg fått med meg.
Iallefall sånn som vi kjenner han. Tror kanskje han kan komme tilbake på banen, men kommer ikke til å vær lige god som før, har Jonevret sagt.
Men har troa på at han kommer sterkt tilbake neste år!
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Tornekrattet Rio de Janeiro
The one and only...bokstavelig talt
Unner Kjelle alt godt i framtida!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pape er "frisk" igjen og starter kampen på mandag.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|