Advertisement
Forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
KAMPTRÅD- FC København- MFK (1 visning) (1) Gjest
Gå til bunnen Foretrukket: 0
EMNE: KAMPTRÅD- FC København- MFK
WebStore (Bruker)
Æreskratter
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Sv:KAMPTRÅD- FC København- MFK 7 Måneder siden  
Bare av det lille jeg så fra Strandhagen synes jeg nesten var bedre enn det Skjølsvik viste. Kan til tider se ut som han er veldig "stinn" og uteknisk..og litt for treig i løpsdueller. De andre var heller ikke knall. Hadde gjerne sett en Wolf Eikrem der som nr 4-5 på midten istedet. Men men.
Hoseth var helt ferdig 15 minutter (minst) før slutt. Fall fikk lite til og lite å jobbe med.

På tross av dette så tror jeg selvsagt at det vil bli veldig veldig mye bedre til sesongstart.

Håper også Thioune får trent mye og godt fremmover.

Lagret i loggen Lagret i loggen  

Siste endring: 08/02/2010 19:27 Av WebStore.
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Mfkpotter (Bruker)
Wannabekratter
graphgraph
Jeg har nå sett alle kampene til Molde i vinter, og dette ser ikke bra ut. Greit at alle sier at det er for tidlig, og at laget ikke har fått trent på stor bane osv, men dette er ikke godt nok for topp 4 i tippeligaen. Hvorfor skal det være så lett å spille seg i gjennom vårt lag, det laget som legger en spiller i mellomrommet mellom vår midtbane og forsvar har jo en hel motorvei til disp. Og den bredden vi har istallen akkurat nå så er jeg meget bekymret for sesongen 2010. Igjen så ser jeg mønsteret av noen spillere som rett og slett ikke holder mål. Midtbanen vår er rett og slett drit dårlig, ingen tempo hos noen av de,samtidig som teknikken er skremmende lav.

Jan Kjell 5 - Tabbe på 0-1 men ellers ok.
Simonsen 6 - Opphevet offsiden på 0-2, men positiv.
Andreasson 6 - Opp mange hakk fra forrige kamp
Gjerde 5 - Grei kamp, men ikke god nok for 1 laget.
Rindarøy 5 - Hvor var du offensivt i dag?
Mostrøm 3 - Tilbake til gamle synder.
Hestad 2 - Dette er spilleren jeg mener skuffer radikalt, dødstreg i steget, taper alle dueller og en horribel ball touch.
Hoseth 3 - Lat for mange balltap som gir farlige kontringer i mot.
Skjølsvik 3 - Holder ikke nivået i det hele tatt.
Pape -5 Litt sliten i dag, men viser tegn på at dette blir hans år.
Fall 4- Jobber hardt, men det skjer liksom ikke noe farlig. Håper at 5 uker til skal få han i kampform.

Vi er helt nødt til å hente forsterkninger før seriestart, hvis ikke bye bye medaljekamp.

Strilball (Bruker)
Juniorkratter
graphgraph
Hmm. Denne turneringen gikk vel så dårlig som den kunne gå. Fikk ikke sett kampen selv i dag, men av det jeg leser så hevet de vel seg ikke så veldig fra forrige kamp. Tre tap på rad virker heller ikke akkurat positivt på selvtilliten. Nå er det vel å satse på at MFK finner form og fasong frem mot neste treningsleir på La Manga. Når er den forresten?

Ride the big one!!
ojo (Bruker)
Wannabekratter
graphgraph
Skremmende nivå på mange innlegg her for tiden. Skjønner at mange er skuffet men det er lov å bruke hue.

rolfan2 (Bruker)
Superkratter
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: Drammen Bursdag: 1965-04-15
Synes ikke JKL kan lastes for mål idag. Det er forsvarets oppgave å rydde foran første stolpe, og heading fra 2-3 meter er henimot umulig å ta.

Det var tydelig at det var det deffensive som det skulle jobbes med idag. Vi lå tungt bak, men likevel synes jeg at FCK ofte kom seg litt for lett gjennom midtbanen og kunne utfordre backfireren.

Offensivt er vi ikke samspilt i det hele tatt - kun et par små antydninger til 'smart samspill' og løp. Ellers var det lite å glede seg over.

FCK er i tålelig bra form og er et godt lag! Mange klassespillere der som kunne kose seg mot vintertunge motstanderbein.

Er egentlig ikke så veldig bekymret. Dog, at vi skal kunne gjenta fjorårets gigantsesong kan imidlertid bli vanskelig. Da hadde vi flyt og et par spillere som virkelig gnistret. Og de kan gnistre igjen!

Vi må ikke legge altfor mye i disse kampene, for selv om det å spille på seg selvtillit er viktig, så tror jeg at Jonevret og gjengen først og fremst ser på dette som skikkelig matchtrening og gjennomkjøring.

Gutta kommer de!
Tror dette blir bra jeg!!

(NB! Er forøvrig meget fornøyd med at dere ikke responderer på 'Pejder's innlegg)

Siste endring: 08/02/2010 19:29 Av rolfan2.

Vi gikk og så Harry H drible alt som kunne gå.
Harry H var akkurat passe gal og desperat.
LGB (Bruker)
ØstKratter // Hjemme på bortebane
Æreskratter
graphgraph
Kjønn: Mann Upclose & Personal eivindaanes@gmail.com Sted: Tigerstaden Bursdag: 1978-03-28
Tja, hva kan en si om denne kampen? Puslete og usikkert? Defensivt ble det iallefall et bittelite hakk bedre enn forrige kamp, og DET er i det minste noe positivt... men allikevel virker vi lite samspilte. Og vi er tannløse offensivt, med enkelte få unntak. Ikke mange innlegg som hadde adresse påskrevet.

Pape er igjen godkjent (færre skudd som siktes mot hjørneflagget/himmelen. Fall er litt mellom barken og veden ennå, og det vil ta tid å spille han inn. Moström svirrer og stanger. Ikke så innmari synlig.

Skjølsvik blir løpende mye imellom og er unøyaktig. Daniel virker vinterdvale-tung og får dessverre ikke vist potensialet sitt. Magne gjør mye bra, men mister ballen i flere farlige situasjoner, som skaper kontring imot. "Snasen" Daniel-finte i knestående...

Både Rindarøy og Simonsen er feilplassert og blir fraløpt (?!) mer enn en gang... Upresise. Lyktes ikke med allverdens. Andreasson sklei unna de værste blunderne. Gjerde på det jevne.

JKL er igjen ingen konge i feltet. Men om han er direkte ansvarlig for baklengsmålene? Njaei... men føler meg langt ifra trygg med han mellom stengene. Og trygghet vokser utrolig nok ikke på trær...

Innhoppene var på det jevne. Gjorde seg ikke bort eller spilte seg heller ikke veldig mye nærmere en startplass. Synes dog at bredden i laget er litt dårligere enn jeg hadde fryktet, dessverre.

Mye negativt her nå, men det er fremdeles lang tid å rette på... vel, det meste. Ble fort en del tragikomiske kommentarer ifra de oppmøtte (17 stk) Jaja. Noe må en "glede" seg over, når spillet ikke varmer eller sprudler nevneverdig... ENNÅ!

Molde81 (Bruker)
Superkratter
graphgraph
Veldig enig med deg LGB

Når det gjelder prioritering av eventuelle nykommere, så må det å få på plass en høyreving ha kommet foran det å skaffe en spiss som skal være andre valg. Mostrøm har ikke tatt noen steg i riktig retning i vinter, og vi kan ikke satse på han i år. Vi har Ertsås som kan være "utviklingsspissen" vår. Han vet i hvertfall hvor målet står og han jobber utrolig godt for laget. Vi trenger en høyre kant som kan å utfordre, kan å slå innlegg og kan å være venn med ballen. Alle disse tre tingene mangler Moa p.d.d.

Likeså trenger vi en keeper som backfirer kan stole på både på streken og i feltet. Tror mye av grunnen til at vi har sluppet inn 11 på 3 kamper kommer av at forsvaret føler seg utrygg på JKL.

Mye negativ her jeg nå, men er bekymret for at det blir mange skuffelser kommende sesong om ikke ledelsen gjør noen grep på spiller siden.
Jeg tror at spillere som Steen og Forren vil være på hugget 14 mars, likeså Olaf som snart må forsvare plassen sin. Jeg tror å at Magne og Daniel kommer med en helt annen guts 14 mars da bartene står på motsatt halvdel. Pape vil fortsette den gode trenden han er inn i, Thioune finner formen når serien drar seg til. Fall har fått trent godt og puttet litt på La manga. Da blir igjen vår svakeste side høyresida der Moa ikke er god nok og der KPV er god defensivt, men ikke offensivt og en Simonsen som er OK offensivt men ikke god nok defensivt.
Huff som jeg grugleder meg til 14 mars!

HolyJoe (Bruker)
ØstKratter. Mimrer om 2009. Ser fram til 2011.
Kratter
graphgraph
Kjønn: Mann
Mye sagt om dagens kamp, og det virker som ikke alle tar høyde for at vi bare er i begynnelsen av februar. Tre tap på rad er selvsagt ikke å spille på seg selvtillit, men jeg tror god matching (=gode motstandere) er gull verdt fram mot seriestart. Mye bedre enn noen komfortable seire mot svakere motstand. Det å få brynt seg skikkelig nå, kan gjøre at det blir full fokus i oppkjøringen. Så får man heller spille noen kamper mot svakere motstand etterhvert som ting sitter, slik at den berømte selvtilliten kommer på plass. Første anledning blir muligens i bunnkampen mot R*K nede i Spania?

Dole (Bruker)
Kratter
graphgraph
HolyJoe skrev:
Mye sagt om dagens kamp, og det virker som ikke alle tar høyde for at vi bare er i begynnelsen av februar. Tre tap på rad er selvsagt ikke å spille på seg selvtillit, men jeg tror god matching (=gode motstandere) er gull verdt fram mot seriestart. Mye bedre enn noen komfortable seire mot svakere motstand. Det å få brynt seg skikkelig nå, kan gjøre at det blir full fokus i oppkjøringen. Så får man heller spille noen kamper mot svakere motstand etterhvert som ting sitter, slik at den berømte selvtilliten kommer på plass. Første anledning blir muligens i bunnkampen mot R*K nede i Spania?

Dette er jeg veldig enig i.
Tror definitivt at vi blir bedre av å bli "kjørt" av gode motstandere på denne tida av året. I stedet for å lulle seg inn i en forestilling om at vi er kjempegode, fordi vi får gode resultater mot ruskemotstanere som KBK, Hødd og Aafk.

Toris (Bruker)
Markedsavd. har bestemt at vi kan ikke hate noen
Superkratter
graphgraph
Fikk ikke sett hele kampen i dag så det blir ikke fullt ut representativt. Velger likevel å se på det positive fremfor å grave med ned i en dyp depresjon på grunn av tre tap.
Synes det er meget gledlig at Pape er på veg dit mange tror han skal ende. At spilleren har levd litt i skyggen av sin navnebror Diouf er vel ikke unaturlig, men nå virker det som om han virkelig er på sporet.
Gledelig er det også å registrere den virkelige debuten til Simon Markeng. På sikt så er jeg helt sikker på at vi får se mer fra den spilleren. Lokale spillere er jo ikke akkurat det vi flommer over med.
Denne "jagingen" etter Aksel forstår jeg heller ikke. Han har noen balltap og misslykkede pasninger, men Aksel er vel den eneste av de utpå der i dag som virkelig jobber knallhardt, og ikke minst greier å holde med hissige FCK-spillere løpsmessig.

Velger å ikke kommentere så mye om de øvrige for de spilte på ett lavere nivå enn det en må kunne forvente. Skal derfor ikke dele ut noen BV-pris.

Zanderz (Bruker)
Det er i motbakker det går oppover....
Æreskratter
graphgraph
Enig med endel, uenig i det meste her inne

Fortsatt ekstremt avslappet ifht kampformen, da vi har 5 uker igjen til seriestart. Likefullt er jeg helt enig i at det er noen bekymringsfulle trekk ved spillet både kollektivt og invdividuelt.

Kjapp oppsummering;

JKL laster jeg ikke for noe annet enn en horribel miss på å holde ballen på en corner i andre omgang. Ellers synes jeg han har noen fine inngripener, men blir svikta av forsvaret ved 3-4 anledninger, og to gir baklengs. Met bekymret over holdningen etter å slippe inn mål, ser ut som han skal grave seg ned. Ønsker mer brystkassa fram og adrenalin som pumper- hvor er vinnerviljen?

Forsvaret reiste seg ekstremt bra i dag. Vi møter et 3 hakk bedre lag enn Kalmar, men står mye bedre i mot. Litt avkladd på tempo noen ganger, men kompenserer med skikkelig innsats bak der. Marcus misser på 0-1, men vanvittig bra mentalt å snu en sånn kamp sist til noe så solid. Bra. Gjerde mangler endel på kampformen, og spiller nok best sammen med en Forren i form. Likevel et okei alternativ i norsk eliteserie- målestokk. Knut Olav trenger å skifte fokus, og har seriøs jobbing foran seg med pasningsfoten. Ellers kan han glemme utlandet. Simonsen kommer, synes han viser mye positivt offensivt- men når det kollektive svikter så totalt, er det ikke lett å være ny i laget. Må jobbe med posisjonering defensivt. Forren er ute av form tror jeg, svikter totalt på 0-2, og er usikker til ham å være.

Midtbanen sliter vanvittig tempomessig, og ikke minst ifht den defensive jobbingen. Vi får altfor få gunstige brudd for kontringer, og jeg håper både Holm og Makthar blir friske til vi leser mars. Trenger begge to som alternativer, for de har godt av intern konkurranse. Magne viser mye bra, men som mange andre påpeker- han må jobbe mye med ballmist i gode posisjoner. Daniel kommer, bekymrer meg minimalt. Aksel er jeg i ferd med å miste troen på dessverre, og vedder ingenting imot at han ikke blir å se i blåhvitt neste år. Bra innsats og løpskraft, men han har rett og slett ikke god nok teknikk og pasningsfot. Synes han er et godt alternativ i troppen, men redd tiden løper fra han utviklingsmessig.

Foran er det Pape som drar lasset, og jeg liker det jeg ser. Fortsatt ingen innleggsfot, men mye mer rett på mål og myyyye bedre tilslag på ballen enn tidligere år. Fortsetter trenden får han vanvittig mye målsjanser når laget funker bedre kollektivt, og da har vi en potensiell toppscorer. Synes Fall også presterer langt bedre i dag- jobber og sliter, og får rettvendt seg langt mer. Forventer selvsagt langt mer, men synes jeg ser jevn progresjon. Høyresiden vår er vårt svake punkt igjen. Som med Jan Kjell er detingenting i veie med potensialet til Moa, det ser en glimtvis. Men han må også slite med store mentale blokkeringer, for han tør jo aldri utfordre eller sette fart en mot en. Synes igjen Rune virker langt friskere offensivt, og bør få flere sjanser. Likefullt trenger vi en forsterkning her.

Fint innhopp av Strandhagen, selv om han blir lite involvert. Gøy også at Mbar og Markeng får noen minutter.

Synes det som sagt er grunn nok en gang til å stille spørsmålstegn ved støtteapparatet. Mye sies i disse dager om mental trening, og Bjørkly kan umulig ha nådd frem med sine ideer til JKL eller Moa for å ta noen. Kollektivt må vi opp på et helt annet nivå, og vi må virkelig finne et offensivt alternativ til Makthar- så vi ikke er så totalt avhengige av hans spill. Aggressiviteten i midtbaneleddet og det fremste leddet må opp mange knepp, og alle må være mer skjerpet.

Vi har så langt møtt topp internasjonal motstand, og det er bra for å utfordre oss på våre svakheter i spillet. Skal vi yte noe i E-cup til høsten, vet vi hvor lista ligger. Vi vil likevel ikke møte denne type motstand i Norge, København er bedre enn noe annet lag vi møter i hjemlig serie. De var tre knepp bedre i det meste i går. Synes det var mange spennende spillertyper på det laget, som bare nok blir bedre. I våre beste stunder i fjor kunne vi nok matcha de noenlunde, men nå er vi langt unna nivået.

Et lite tankekors jeg satt med etter kampen er som Tom kommenterte sist...redd vi kan komme til å savne Mame på flere fronter i år. Dødballer imot har vi vært bortskjemt med hans ryddejobb på første stolpe, som også satte igang mye kontringsspill i fjor. Og offensivt mangler vi helt det tempoet på offsidegrensen vi hadde med Mame. Jeg håper man klarer å erstatte dette på et vis....

Hoem2 (Bruker)
United og Molde
Superkratter
graphgraph
Første målet er Jan Kjell sitt, like mye som forsvaret.
Han er på halvdistanse, og når han da ikke når frem er det hans mål
Er redd dette blir en skuffende sesong hvis vi ikke handler ny keeper snart.

Ellers så skal vi ikke klage enda, tror mye vil løsne fremover etterhvert, og håper Fall snart får nettkjenning og selvtillit.

I'm blue baby......
Zanderz (Bruker)
Det er i motbakker det går oppover....
Æreskratter
graphgraph
Når det står tre spillere rundt Zamak når han scorer, og ingen av de går i duell, fortår jeg faktisk at keeper forsøker gå ut. Selvsagt kommer han på halvdistanse, men det kan ikke bli slik at vi skal skylde på keeper uansett hvem som ikke gjør jobben. Knallhardt hjørnespark for stuss i korthjørnet, det er få keepere i verden som ville tatt det uansett om man går ut eller står på strek....

TomA (Bruker)
Superkratter
graphgraph
Toris skrev:
[quote]
Denne "jagingen" etter Aksel forstår jeg heller ikke. Han har noen balltap og misslykkede pasninger, men Aksel er vel den eneste av de utpå der i dag som virkelig jobber knallhardt, og ikke minst greier å holde med hissige FCK-spillere løpsmessig.
quote]

Helt uenig. Temposvak, teknisk for dårlig og nok en gang viser han at vi ikke har bredden i stallen.

De små blå
Gå til toppen
© 2010 T O R N E K R A T T E T . N O
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.