Fez (Bruker)
Motgangssupporter
Wannabekratter
|
|
Sv:Stallen 2010 Episode 3 1 Måned, 1 Uke siden
|
|
|
Ja, det er synd at et så stort talent skal bli kastet bort. Gutten hadde hatt godt av et miljøskifte. Feks HJEM til Haugesund, hvor det er trygge omgivelser. Hadde det bare vært en barmhjertig trener der ute som kunne gitt han tid, spilt på seg selvtillit i 1.div, og så blitt satset fullt på som førstekeeper. Unner mannen det, etter nedturen i Molde i det siste. For det ligger jo mentalt. Fyren har jo tidligere vist stort keeperspill. Skal dog sies at han var mye tynnere, og sikkert bedre trent da, men han har potensiale. Han har 7-8 gode år igjen som toppkeeper.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
|
bosman (Bruker)
Wannabekratter
|
|
|
|
Dette var svært gledelige nyheter. Bugge til Molde. Nå gjenstår det bare å få stabilitet i forsvaret så snur dette her raskt skal vi se.
Molde opp og frem 
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Debuterer han for Molde på søndag? Var det ikke snakk om at Brann ikke fikk bruke Kalvenes fordi NFF eller noen hadde stengt på søndag, så de fikk ikke papirene i orden?
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Jeg forsaker Rosenborg og alle hans gjerninger og alt hans vesen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
albino skrev:
Debuterer han for Molde på søndag? Var det ikke snakk om at Brann ikke fikk bruke Kalvenes fordi NFF eller noen hadde stengt på søndag, så de fikk ikke papirene i orden?
Det var fordi han kom fra FA (England), og da må det via FIFA. De har stengt på Søndag.
Siden det er NFF som hånterer Bugge saken, skal han i teorien vær spilleklar på Søndag.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Siste endring: 31/07/2010 03:58 Av tjalander.
|
|
|
Tornekrattet Rio de Janeiro
The one and only...bokstavelig talt
Unner Kjelle alt godt i framtida!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tviler på at bugge blir brukt allerede søndag. Samme med chima.
JKL kommer nok til å finne seg en annen klubb etterhvert. De som sier at Elias ikke kan se en fremtid i MFK må tenke seg om. JKL er tydeligvis ikke å se mer i moldedrakt. Lillebakk har utgående kontrakt og ikke tilbud om en ny. Da står man igjen med Bugge og Elias. Hva blir han da? Jo, andrekeeper. Tror vi bugge blir her i 10 år? Nei. Hva blir han da, om han har gjort ting riktig på andrelaget og vist at han er en god keeper? Førstekeeper. Han har også selvsagt muligheten til å kjempe seg til førstekeeperplassen før bugge reiser. Så konklusjonen må jo være at Elias må se en fremtid i mfk!!!
Jeg er heller ikke enig i å bruke rindarøy på høyre. Hallo. Han kan jo knapt slå innlegg fra venstre! Vi trenger backer som kommer opp og slår gode innlegg. Har vi backer som kommer opp og slår dårlige innlegg, får vi kontra, og da med back langt oppå banen. Greit nok at nivået ikke er supert med de vi har heller, men de har iallefall riktig fot. De er nå tvunget til å slå innlegg fra midtbana fordi de ikke kan bedre. Konklusjon her må jo være å få en høyreback som kan å plassere seg og kan å slå innlegg.
Midtstopper- tror nok steen blir frisk igjen snart, da er det han som skal brukes. Vi har gjerde som backup.
Midtbanen vår trenger vi ikke gjøre noe med. Vi har hoseth som spiller bra, vi har thioune som kommer seg, vi har holm som springer og er bra defensivt, vi har daniel som tar ansvar (men såklart, han blir jo ikke yngre), vi har krigeren skjølsvik. Den har ikke et stort behov for å styrkes slik jeg ser det.
I angrep har vi lite fart for øyeblikket. Nå vet jeg ikke hva som skjer med fall, men om han blir trenger vi en annen med fart. Drar han, så trenger vi en erstatter for han. Så uansett hvordan man ser på det må vi forsterke her. Pape kommer visstnok ikke i form i år, så da spørs det hvor mye chima kan brukes. Runstrøm må forlate byen umiddelbart etter min mening. Ja, han gjorde det sikkert bra med fall i 4-4-2, men vi spiller ikke og vil ikke 4-4-2. Han har ikke interesse av fotball heller ser det ut som.
Mostrøm her ikke gjort seg bort på høyresiden, selv om han ikke er outstanding han heller. Jeg mener det er greit at han blir der.
Johansson bør nok helst bli brukt som back, men foreløbig spiller han ok som ving.
-----------bugge-------------
---NY--steen--forren---johansson---
---------hestad---hoseth---------
------------thioune--------------
---mostrøm----fall------Pape---
Backup:
-------------Elias--------------
Simonsen-gjerde-andreasson-rindarøy
------strandhagen-----holm----
-----------skjølsvik------------
chima--------NY?--------Ny?--
Og da har vi mange som kan rokkere i tillegg.
Johansson venstre ving, chima vet jeg lite om, hoseth kan bytte med thioune/skjølsvik, gjerde kan spille flere plasser, vi har meidell, vatshaug og lillebakk enn så lenge. Så jeg mener altså at vi trenger ny høyreback og erstatter for fall, samt venstreving backup. Sånn som det er nå, bruker vi johansson som backup for pape, har ingen erstatter for fall og bruker en høyreback som ikke kan slå innlegg.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
pergj (Bruker)
Juniorkratter
|
|
|
|
|
ScubaMares skrev:
Tviler på at bugge blir brukt allerede søndag. Samme med chima.
JKL kommer nok til å finne seg en annen klubb etterhvert. De som sier at Elias ikke kan se en fremtid i MFK må tenke seg om. JKL er tydeligvis ikke å se mer i moldedrakt. Lillebakk har utgående kontrakt og ikke tilbud om en ny. Da står man igjen med Bugge og Elias. Hva blir han da? Jo, andrekeeper. Tror vi bugge blir her i 10 år? Nei. Hva blir han da, om han har gjort ting riktig på andrelaget og vist at han er en god keeper? Førstekeeper. Han har også selvsagt muligheten til å kjempe seg til førstekeeperplassen før bugge reiser. Så konklusjonen må jo være at Elias må se en fremtid i mfk!!!
Jeg er heller ikke enig i å bruke rindarøy på høyre. Hallo. Han kan jo knapt slå innlegg fra venstre! Vi trenger backer som kommer opp og slår gode innlegg. Har vi backer som kommer opp og slår dårlige innlegg, får vi kontra, og da med back langt oppå banen. Greit nok at nivået ikke er supert med de vi har heller, men de har iallefall riktig fot. De er nå tvunget til å slå innlegg fra midtbana fordi de ikke kan bedre. Konklusjon her må jo være å få en høyreback som kan å plassere seg og kan å slå innlegg.
Midtstopper- tror nok steen blir frisk igjen snart, da er det han som skal brukes. Vi har gjerde som backup.
Midtbanen vår trenger vi ikke gjøre noe med. Vi har hoseth som spiller bra, vi har thioune som kommer seg, vi har holm som springer og er bra defensivt, vi har daniel som tar ansvar (men såklart, han blir jo ikke yngre), vi har krigeren skjølsvik. Den har ikke et stort behov for å styrkes slik jeg ser det.
I angrep har vi lite fart for øyeblikket. Nå vet jeg ikke hva som skjer med fall, men om han blir trenger vi en annen med fart. Drar han, så trenger vi en erstatter for han. Så uansett hvordan man ser på det må vi forsterke her. Pape kommer visstnok ikke i form i år, så da spørs det hvor mye chima kan brukes. Runstrøm må forlate byen umiddelbart etter min mening. Ja, han gjorde det sikkert bra med fall i 4-4-2, men vi spiller ikke og vil ikke 4-4-2. Han har ikke interesse av fotball heller ser det ut som.
Mostrøm her ikke gjort seg bort på høyresiden, selv om han ikke er outstanding han heller. Jeg mener det er greit at han blir der.
Johansson bør nok helst bli brukt som back, men foreløbig spiller han ok som ving.
-----------bugge-------------
---NY--steen--forren---johansson---
---------hestad---hoseth---------
------------thioune--------------
---mostrøm----fall------Pape---
Backup:
-------------Elias--------------
Simonsen-gjerde-andreasson-rindarøy
------strandhagen-----holm----
-----------skjølsvik------------
chima--------NY?--------Ny?--
Og da har vi mange som kan rokkere i tillegg.
Johansson venstre ving, chima vet jeg lite om, hoseth kan bytte med thioune/skjølsvik, gjerde kan spille flere plasser, vi har meidell, vatshaug og lillebakk enn så lenge. Så jeg mener altså at vi trenger ny høyreback og erstatter for fall, samt venstreving backup. Sånn som det er nå, bruker vi johansson som backup for pape, har ingen erstatter for fall og bruker en høyreback som ikke kan slå innlegg.
Veldig enig i dette!
Elias blir vår andrekeeper, og kanskje førstekeeper (om han er god nok) dersom Bugge Pettersen skulle dra til utlandet som det virker som han har ambisjoner om.
Ønsker JKL lykke til videre (regner med at han blir løst fra kontrakten). Håper han får karieren på rett kjøl igjen i en annen klybb.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
Zanderz (Bruker)
Det er i motbakker det går oppover....
Æreskratter
|
|
|
|
|
Kunne jo skrevet mye som svar på det innlegget. Skal nøye meg med følgende.
Elias er en ung og ambisiøs keeper, som har blitt oversett til de grader i den perioden hvor Molde har slitt mer enn noe i det bakre ledd. For å utvikle seg må han spille kamper høyere enn 2 divisjon- i likhet med mange andre unge spillere i MFK. Derfor ser jeg ikke for meg han opplever at trenere og klubb har tillit til ham, og ei heller tror jeg han ser for seg en fremtid her.
JKL har et enormt potensiale som keeper, og jeg tror fortsatt han kan ha gode år foran seg. Han trenger et miljøskifte, tillit og en dyktig keepertrener.
Gode nyheter at Bugge hadde en kontrakt utover denne sesongen, da er prisen også noe mer riktig.
Når det gjelder bruken av backene er det en kompleks sak. Jeg synes Emil har fått altfor lite spilletid ifht Knut Olav med tanke på prestsjoner- men jeg håper virkelig ikke man begynner å rokkere enda flere posisjoner. Magne Simonsen er i en fase hvor han sliter, men eneste måten å utvikle ham på er å gi han tillit. Og vi sliter med langt mer grunnleggende defensive problemer enn en eller to enkeltspillere....
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
Dieu (Bruker)
Kratter
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
I spent 90% of my money on women and drink. The rest I wasted - George Best
|
|
|
|
Ågård (Moderator)
Styremedlem
Moderator
|
|
|
|
Det "ryktes" om at EBP blir presentert for de andre spillerne allerede under dagens trening kl 11.00.

|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Molde - Resten av Norge, 12-3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zanderz skrev:
Kunne jo skrevet mye som svar på det innlegget. Skal nøye meg med følgende.
Elias er en ung og ambisiøs keeper, som har blitt oversett til de grader i den perioden hvor Molde har slitt mer enn noe i det bakre ledd. For å utvikle seg må han spille kamper høyere enn 2 divisjon- i likhet med mange andre unge spillere i MFK. Derfor ser jeg ikke for meg han opplever at trenere og klubb har tillit til ham, og ei heller tror jeg han ser for seg en fremtid her.
Helt enig!!
Det er helt tydelig at han (og det finnes flere av våre unge) har blitt totalt oversett.
Regner med at Elias nå er rimelig "ferdig" i denne klubben med den trenertrioen som finnes nå. De har jo helt tydelig oversett Elias, og når han ikke har fått sjansen i år så er dette helt idiotisk. Burde startet sesongen istedenfor Amos, og vi hadde da nå sittet med en god ung keeper fra egen stall og hadde også hatt flere poeng. Fjern PMM, ta med Moe og Jonevret også før de ødelegger det som er av våre unge.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
Tobben (Bruker)
Juniorkratter
|
|
|
|
|
Godt at Fall blir ut sesongen. Da slipper vi et panikkkjøp/lån nå i august, så kan klubben få litt bedre tid på seg i vinter til å forsterke offensivt.
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så.
-Bill Shankley
|
|
|
|
Tobben (Bruker)
Juniorkratter
|
|
|
|
|
Noen som forresten vet om Molde måtte ut med mye ekstra for å forlenge med Fall?
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så.
-Bill Shankley
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Glimrende  Velkommen skal han være
Men la oss se litt nærmenre på de defensive problemene i år: Simonsen mangler duellsrtyrke, plasseringsevne, litt fart og slår pasninger litt i hytt og gevær.
Andresson var god men er desverre gått ut på dato.
Han mangler fart en mot en og orker ikke gå nok i dueller.
Forren er ikke verdens raskeste og tar for stor risiko i en del situasjoner, men lenge siden de store brølerne nå og han er i ferd med å spille seg opp.
Johansson er rask,teknisk og virker ha bra blikk ofr spillet.
Rindarøy har spillt seg opp og var meget god på torsdag...
Vi trenger altså mer duellstyrke, tempo og teknikk i bakerste ledd...
Simonsen har potensiale men varierer fra godt backspill til håpløse involveringer i hver kamp og trenger nok en liten pause nå.. Noen som vet hvor lenge Steen er ute? han har duellstyrke, selv om han er keitete langs bakken.
Hva med Hovland? Er Sogndal like vrange enda?
Han har teknikk og tempo i alle fall
Viktigst av alt blir uansett å få samspillt et forsvar som kan gi oss den tryggheten vi må ha for å ta nok poeng resten av sesongen, håper EBP er mannen som greier å styre de bakre rekker...
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
Alibaba (Bruker)
Wannabekratter
|
|
|
|
|
Blir det for mye å håpe på en midtstopper eller en ny venstreving nå ?
Men meget bra jobbet av klubben
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det måtte de sikkert, men det er ikke så viktig. Som Eva-Britt sa, hva koster mest? Fall eller nedrykk?
Og nå har vi jo Bugge i tillegg. Herlig!
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
Tobben (Bruker)
Juniorkratter
|
|
|
|
supersolskjaer skrev:
Glimrende
Noen som vet hvor lenge Steen er ute? han har duellstyrke, selv om han er keitete langs bakken.
.
Steen sliter med en strekk i leggen og mener å huske at skulle være tilbake rundt 10 august
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
-Bill Shankley
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I tide til å banke RBK alså? 
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
Fez (Bruker)
Motgangssupporter
Wannabekratter
|
|
|
|
|
Forresten bare meg som har tenkt tanken at Knut skal gå over til keepertrener neste år?
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
Hoem2 (Bruker)
United og Molde
Superkratter
|
|
|
|
|
Ja det tror jeg nesten....
Kan ikke se for meg at han blir keeper trener. Hva slags skolering har han? Har han noe trenerkurs?
Suns ikke det er bare nok å ha stått i mål, noe han også heller ikke har gjort så mye av.
Første pri er å bli kvitt Per Magne Midsund uansett.
Så bør vi heller se oss etter ny keepertrener.
Er jo en i Sandefjord som Bugge Pettersen kjenner godt til...
Og så har vi jo Morten Bakke, som er keeper trener i Hønefoss nå, og som har veldig god kjennskap til klubben og miljøet.
Og sikkert mange andre....
|
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
I'm blue baby......
|
|
|
|
|